A kincsvadászat folytatódik
2016. október 19. írta: Kelta Vándor

Geocaching Dublin környékén

dsc_0806.JPGEgy korábbi posztunkban már írtunk egy, a természetben remekül űzhető kincskeresős jatékról, a geocachingről, amit biztosan sokan ismertek is. Az utóbbi hetekben számos újabb izgalmas helyszínt és elrejtett "kincset" sikerült fellelnünk segítségével. (A cikkben említett geoládák kódjait az adott helyhez beírtam és annak segítségével bárki maga is megkeresheti őket.)

Leixlip város határában bukkantunk erre az egész bizarr külsejű toronyra, ami a "csodás csűr" (wonderful barn) nevet viseli. A tornyot a gazdag Conolly család építtette közvetlenül az 1740-1741-es éhínség után.dsc_0778.JPGdsc_0782.JPGdsc_0786.JPGdsc_0789.JPG

A nagyobb torony mellett van még két kisebb, kevésbé látványos torony is. Valószínűleg gabonatárolóként szolgáltak, de mivel a György-korabeli időkben a galambhús igazi ínyencségnek számított, elképzelhető, hogy galambdúcként is használták.  A terület egyébként eléggé elhanyagolt állapotban van és a tornyokat is csak egy kőfalon kívülről lehet fotózni. Nem messze a faltól, egy nagy öreg fa, borostyánnal takart gyökerei között megtaláltuk a geoládát is:) Éljen!(GC42Y6Y)dsc_0866.JPG

Howth szerintem az egyik legjobb hely (részletes posztunk róla itt) egy Dublinhoz közeli kiránduláshoz, de mi most célirányosan néhány geoládáért kerestük fel. Az egyiket egy, a parti túraösvényhez közeli hasadékban találtuk meg. A szűk bejárat után cikk-cakkban folytatódó járat végén várt is ránk egy csodás rózsazsínű hűtőláda :)  (GC4QARP)dsc_0850.JPGdsc_0853.JPGdsc_0861.JPG

A másik helyszín még izgalmasabbnak tűnt. Ehhez meg kellett találnunk egy barlangot, melynek bejárata csak apálykor kerül a felszínre. A koordináták a bejáratot mutatják meg, a láda pedig értelemszerűen bent van elrejtve. Ehhez azonban először le kellett másznunk egy keskeny, meredek ösvényen a tengerhez, majd a sziklafal tövében szikláról sziklára ugrálva, mászva tudtunk csak előre haladni egy darabig, aztán a tenger elállta az utunkat. Mivel 3 órával az apály beállta előtt voltunk, a tenger még nem húzódott vissza annyira, hogy megközelíthessük a helyet, szóval ide még biztosan visszajövünk, ha kisebb lesz a vízszint. Azért egy kisebb barlangot így is sikerült találnunk még ha ott nem is várt ránk kalózok titkos kincse:) (GC1N065)dsc_0869.JPGdsc_0870.JPGdsc_0883.JPG

dsc_0889.JPGdsc_0898.JPGNem búsultunk persze sokáig, inkább felkerestük az Ír-sziget második legnagyobb kőkorszaki dolmenjét a howthi kastélyhoz közeli erdőben. A dolmen megközelítőleg 75 tonnás fedőköve félrecsúszott az évezredek során, valószínűleg,  amikor a gallok áthajóztak és Asterix és Obelix a környéken sétált :)  (GC325GJ)dsc_0920.JPGdsc_0937.JPG

A Liffey-folyón, Celbridge városától nem messze van egy kis vadregényes, növényzettel sűrűn benőtt sziget, melyre egy öreg zsilip maradványain átmászva lehet csak bejutni. Egy egész apró mikrokonténert kellett megtalálnunk (lásd a fotón), ami igazából csak a harmadik próbálkozásra sikerült. A fotókból talán látható, hogy miért: a kb 2-3 cm-es fémtégelyt terepszínű ragasztószalaggal és műanyag borostyánlevelekkel álcázták:) Mindez egy vékony horgászdamilon lógott egy fa törzsén. Benne feltekereve ott volt a logbook. (GC4BHZW)dsc_0705.JPGdsc_0679.JPGdsc_0694.JPGdsc_0688.JPGdsc_0703.JPGdsc_0839.JPGdsc_0840.JPG

Találtunk még egy, szintén terepszínű szalaggal álcázott ládát a Taghadoe kerektorony közelében is. A torony közel 1000 éves és bár a teteje már hiányzik, azért  jól látszik a majdnem négy méter magasban nyíló bejárat. Ellenséges támadáskor a létrat felhúzva, hatékonyan tudtak védekezni a bent menedéket keresők. (GC3RBCD)dsc_0763.JPGÉs végül itt egy kis mágneses doboz is, amit ennek az utcai fémszekrénynek a hátuljára tapadva találtunk. (GC4JRQ7)dsc_0808_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.